Balandžio 20 d. Aitvariukai

 

 

Tema: “Sodų žydėjimas”

 

 

 

 

Uždaviniai:  siekti, kad vaikas pajustų pavasarinį sodų, gėlynų, pievų, pamiškių sužydėjimą, jų spalvingumą. Tyrinėti išsiaiškinti, kas sode žydi, kvepia, dūzgia, čiulba. Įsiklausyti į paukščių giesmes sode, miške. Išgirsti bitelių, muselių dūzgimą. Apžiūrėti įvairius žiedelius, suskaičiuoti žiedlapius, įsižiūrėti į jų įvairovę. Sėti, sodinti gėles, daržoves. Pasimokyti vaizdingų žodžių, garsų pamėgdžiojimų.

Ugdymosi aplinka ir priemonės. Darbas nuotoliniu būdu: nuotraukos apie sodų žydėjimą, gėlių įvairovę, bitelių, muselių gyvenimą, filmukai apie vasarą ir jos pavojus, kortelės su augalų vabzdžių vaizdais, grožinė literatūra P. Mašioto „Sodas žydi“, „Jonukas ir bitelė“ (rink. „Senelio pasakos“), Vaižganto „Bitės lankonys“ (rink. „Mikutis gamtininkas“), L. Gutausko „Žydinčios obelys“ (rink. „Kur nakvoja vėjai‘), Br. Buivydaitės „Vyšnaitės“ (rink. “Kiškio pyragas“).

Eiga. Išsiaiškinti su vaikais, kas sode žydi: obelys, vyšnios, slyvos. Kas pievoje žydi: pienės, plukės, saulutės, gegužraibės. Kas žydi gėlyne: krokai, jacintai, narcizai, tulpės. Apžiūrėti paveikslą su sodų žydėjimu, grožėtis žiedų spalvomis, išreikšti susižavėjimą, džiaugsmą. Apžiūrėti išsprogusią obels, vyšnios šakeles, kasdien stebėti pumpurų brinkimą, skleidimąsi, žydėjimą. Išsiaiškinti kuri šakelė žydėjo ilgiausiai, suskaičiuoti kiek dienų žydėjo. Pajudinti žydinčių vaismedžių šakeles, kad kristų žiedlapių sniegas. Džiaugtis, kad „prisnigo“ ant plaukų, drabužių. Apžiūrėti korteles su pievoje žydinčiomis gėlėmis: krokai, jacintai, narcizai, tulpės. Įsižiūrėti į gėlės žiedą, spalvą, formą. Aptarti, kas pievoje zvimbia, dūzgia, cirpia, čirškia. Pamėgdžioti vabzdžių ir paukščių balsus. Parodyti, kaip ropoja vabalas, šokuoja varle, skraido drugelis. Pasirinkti žiedlapių darbeliams, išrūšiuoti juos į skirtingas dėžutes pagal spalvą, dydį, formą.

Išmokti ketureilį;

      – Čia žalia, o čia raudona,

      Ruda, mėlyna, geltona.

      Purpurinė ir pilka,

      Oi, apsvaigo man galva.

Atspėti mįsles:

  1. Kas ūžia be vėjo? (Bitė);
  2. Su sparnais, bet ne paukštis, su kailiu, bet ne žvėris? (Bitė);
  3. Mažas vyrukas, aštrus kirvukas? (Bitė).

Vieną patikusią mįslę išmokti atmintinai. Išsiaiškinti, ką žinome apie bites?

Atlikti tyrimą „Kas sode žydi?“.

Veikla:

Piešimas. Piešti žydintį sodą. Priemonės: akvarelė, teptukas, indelis vandeniui.

Konstravimas. Sukonstruoti popierinę bitę. Priemonės: popieriaus ritinėlis, spalvotas popierius, klijai, žirklės.

Lipdyba. Lipyti vabaliukus, bites, rugelius. Priemonės: plastilinas, lipdybos lentelė, stekas.

Aplikavimas. Aplikuoti pievų gėles: narcizai, tulpės, jacintai, krokai. Priemonės: spalvotas popierius, klijai.

Lauko žaidimai. Lauke žaisti kūrybinius ir judrius žaidimus „Bičių spiečius“, „Aukščiau žemės“, „Trečias bėga“.

Muzika. Dainuoti dainas draugui, sesei, mamai, tėčiui. Šokti, improvizuoti dainas, šokius. Judėti tyliai, grakščiai plastiniais judesiais, atkartoti matytus judesius.

Augalų sodinimas. Pasisėti gėlių arba daržovių, stebėti jų augimą. Priemonės: indeliai gėlėm, žemės, sėklos.

Gėlės

Eilėraštis

Eilėraštis