Balandžio 20 d. Žirniukai

Tema: ,,Aš auginu”

Tikslas:

Siekti, kad vaikas nusiteiktų priežiūrėti, stebėti, auginti augalus, domėtųsi jais.

Uždaviniai:

  • Stebėti dygstančias sėklas, sprogstančius medžių šakelių pumpurus.

  • Domėtis, kaip dygsta, auga, keroja, žydi augalai.

  • Sodinti stambias sėklas, palaistyti jas.

  • Prižiūrėti, laistyti kambarines gėles.

  • Klausytis pasakojimų, pasakų, dainų apie augalus.

Veikla:

  1. Artimiausioje aplinkoje apžiūrėti medžių ar krūmų šakeles su pumpurais, parsinešti nulaužtų šakelių namo, pamerkti į vazą; stebėti, kaip brinksta ir sprogsta pumpurai.

  2. Sodinti svogūnus į permatomus indus su vandeniu. Sužinoti (pastebėti), kad pirmiausia svogūnai išleis šaknis.

  3. Dubenėlyje su drėgna vata, daiginti moliūgų sėklas (pradžiuvus, nuolat drėkinti). Stebėti, kaip kalasi daigeliai.

  4. Tėveliams pasakojant apie augalo dygimą iš sėklos ir auginimą, vaikams pasiūlyti kūno plastiką, raiškiais judesiais vaizduoti augalo dygimo, augimo, žydėjimo veiksmus. Siūlome žaisti lietuvių liaudies žaidimą „Klausė žvirblis čiulbuonėlis“:

  5. Klausytis skaitomos (sekamos) pasakos „Ropė“. Įsiminti pasakos įvykių eigą, pavadinti personažus. Sudominti ropės rovimu. Atkreipti dėmesį į skirtingo amžiaus žmonių pavadinimus. Rauti „gyvą ropę“ (inscenizuoti), pakrykštauti, pasidžiaugti.

  6. Pasimokyti eilėraštukų:

Pasunkėjau, paūgėjau

Nieko blogo nelinkėjau.

Pasakyki, pasakyki.

Tai kodėl kiekvieną sykį

Svogūnėlį pjaudama

Lieja ašaras mama?

(V. Palčinskaitė)

***

Prie upelio šaltinėlio

Prisiskyniau katinėlių.

O kad jie gyventų sočiai

Aš juos pamerkiau ąsoty.

(P. Širvys)

  1. Pasvarstyti, apie ką mįslė:

Senas senas seneliukas, dvejais, trejais kailinukais“. (Svogūnas)

  1. Eksperimentas:

Įdėti po kelias bulves į dvi dėžutes su žeme ir laikyti jas šviesioje bei tamsioje, šiltose vietose. Stebėti, kokios spalvos ir ilgio daigai išauga, kaip greitai jie tamsoje tįsta.

  1. Žaidžiant su mozaikomis, stalo konstruktoriais, įvairiai jungti formų detales – padaryti žydinčias gėles, gėlynus, puokštes.

Pastaba:

Neturint galimybės atsispausdinti, galima naudoti ir savo trafaretus, pagal nurodytą temą.

 

Nuotoliniai_užsiėmimai_3_dalis