Tema: ,,Aš auginu”
Tikslas:
Siekti, kad vaikas nusiteiktų priežiūrėti, stebėti, auginti augalus, domėtųsi jais.
Uždaviniai:
-
Stebėti dygstančias sėklas, sprogstančius medžių šakelių pumpurus.
-
Domėtis, kaip dygsta, auga, keroja, žydi augalai.
-
Sodinti stambias sėklas, palaistyti jas.
-
Prižiūrėti, laistyti kambarines gėles.
-
Klausytis pasakojimų, pasakų, dainų apie augalus.
Veikla:
-
Artimiausioje aplinkoje apžiūrėti medžių ar krūmų šakeles su pumpurais, parsinešti nulaužtų šakelių namo, pamerkti į vazą; stebėti, kaip brinksta ir sprogsta pumpurai.
-
Sodinti svogūnus į permatomus indus su vandeniu. Sužinoti (pastebėti), kad pirmiausia svogūnai išleis šaknis.
-
Dubenėlyje su drėgna vata, daiginti moliūgų sėklas (pradžiuvus, nuolat drėkinti). Stebėti, kaip kalasi daigeliai.
-
Tėveliams pasakojant apie augalo dygimą iš sėklos ir auginimą, vaikams pasiūlyti kūno plastiką, raiškiais judesiais vaizduoti augalo dygimo, augimo, žydėjimo veiksmus. Siūlome žaisti lietuvių liaudies žaidimą „Klausė žvirblis čiulbuonėlis“:
-
Klausytis skaitomos (sekamos) pasakos „Ropė“. Įsiminti pasakos įvykių eigą, pavadinti personažus. Sudominti ropės rovimu. Atkreipti dėmesį į skirtingo amžiaus žmonių pavadinimus. Rauti „gyvą ropę“ (inscenizuoti), pakrykštauti, pasidžiaugti.
-
Pasimokyti eilėraštukų:
Pasunkėjau, paūgėjau
Nieko blogo nelinkėjau.
Pasakyki, pasakyki.
Tai kodėl kiekvieną sykį
Svogūnėlį pjaudama
Lieja ašaras mama?
(V. Palčinskaitė)
***
Prie upelio šaltinėlio
Prisiskyniau katinėlių.
O kad jie gyventų sočiai
Aš juos pamerkiau ąsoty.
(P. Širvys)
-
Pasvarstyti, apie ką mįslė:
„Senas senas seneliukas, dvejais, trejais kailinukais“. (Svogūnas)
-
Eksperimentas:
Įdėti po kelias bulves į dvi dėžutes su žeme ir laikyti jas šviesioje bei tamsioje, šiltose vietose. Stebėti, kokios spalvos ir ilgio daigai išauga, kaip greitai jie tamsoje tįsta.
-
Žaidžiant su mozaikomis, stalo konstruktoriais, įvairiai jungti formų detales – padaryti žydinčias gėles, gėlynus, puokštes.
Pastaba:
Neturint galimybės atsispausdinti, galima naudoti ir savo trafaretus, pagal nurodytą temą.
Nuotoliniai_užsiėmimai_3_dalis