Balandžio 6 d. Smalsučiai

 

 

SVEIKI GYVI, VAIKUČIAI IR TĖVELIAI!

Dviejų savaičių tema “VELYKŲ BELAUKIANT”

Tikslas – ugdyti šias kompetencijas: socialinę, pažinimo, komunikavimo, meninę.

 

 

PIRMADIENIS

Prisiminti metų laikus, paprašyti paaiškinti, kodėl dabar pavasaris? (įrodyti). Įvardinti pavasario mėnesius. (kiek? 1,2,3-čias)

Prisiminti, ką išmoko prėjusią savaitę. Paklausti, kaip jie mano, kokios šventės visi laukiame? Išklausyti jų minčių – kokia tai šventė?

Pasižiūreti filmuką:

Paaiškinti žodžius: lygiadienis, derlingumas, vaisingumas, paaiškinti – parodyti, kas tai yra kadagys. Nupiešti savo įspūdžius, kuriuos sukėlė filmuko peržiūra. Trumpas komentaras (bent keli žodžiai ar sakiniai). Nepamirškite fono!

ANTRADIENIS

Pakartoti savaitės dienas. Prisiminti eilėraštuką:

Pirmadienis klausė antradienio,

Kas trečiadienį gluosniui aplaužė šakas?

Orus ketvirtadienis tarė:

Klaiku!

Penktadienį reikia paklausti vaikų.

Šeštadienis ištarė:

Tąsyk sekmadienį aš jų nepakviesiu į savo gimtadienį! (mes jį jau mokėjom).

Pratybų knygelė 2 dalis 41psl.,1 dalis 59 psl. (pakartokite, ką reiškia + – =).

Prasideda šventinis laikotarpis, todėl neskirstome savaitės dienų užduotėlėms atlikti. Šiuo metu daugiau dėmesio galėsite skirti įvairiems, su šventėmis susijusiems darbeliams, pvz.: atvirukams su sveikinimais ir pan. O užduotėles galėsite atlikti pošventiniu laikotarpiu.

Prisiminkite, apie ką kalbėjome vakar ir užvakar.

Pasimokyti naujus eilėraštukus:

MARGUČIŲ MARGINIMAS

Prisidėjau pintinėlę

Aš kiaušinių didelių.

Ant kiekvieno jų po gėlę

Didelę nupiešt galiu.

Ne po vieną – visą lauką!

Įvairių turiu dažų.

Ir galiu nupiešti daug ką.

Pamatysit – bus gražu!

Laukiau ištisus metus,

Kad nustebinčiau kitus!

(Birutė Lenkaitytė)

VELYKĖ

Kas ten mirga, kas marguoja,

Kas taip darda per laukus?

Tai Velykė atvažiuoja

Su margučiais pas vaikus.

Kas juos margino, kas dažė,

Kas jiems pynė krepšelius,

Raštais kas gražiai išrašė,

Rišo kaspinus dailius?

Gal kiškučiai ilgaausiai,

Voverytė gal greita?

Nieks nežino,veltui klausi.

Darda kloniais karieta…

(Aldona Elena Puišytė)

 

Paaiškinti žodžius: darda, kloniais, karieta – paklausti vaikų.

Pasirinkti vieną, kuris labiau patiko.(manau bus norinčių išmokti abu!)

Nupiešti piešinuką – iliustraciją pasirinktam kūrinėliui.

Pasimokyti, o kai kam jau tik pasikartoti eilėraštuką(us).

Pasižiūrėti:

Daryti velykines puošmenas

Paruošti sveikinimus – atvirukus. Dvigubo popiieriaus lapo atverčiamus su užrašais – linkėjimais savo tėveliams, močiutėms ir seneliams. Pvz.: SVEIKI, SULAUKĘ ŠV.VELYKŲ. MYLIU JUS LABAI! Jūs sumanūs, išradingi, neabejoju, kad sugalvosite nuoširdžių linkėjimų patys.

Siunčiame Jums darbelių pavyzdžių, bet tai tik rekomendacijos. Tikime Jūsų kūrybiškumu.

Marginti kiaušinius guašu, aplikuoti, panaudojant įvairias kruopas: manų, sorų ( tikiuosi dabar turime atsargų ). Pateikiame supaprastintą kiaušinių dekoravimo būdą – dekupažą (reikės popierinių stalo servetėlių su paveiksliukais). Galite pasižiūrėti you tube “Dekupažo technika marginti kiaušiniai: subtilu ir paprasta.”

Po švenčių savo patirtus įspudžius pavaizduokite, piešdami norima technika. Piešinukus galite paįvairinti ir aplikacija. Pvz.: sukti pirštais ar ant pieštuko krepinį popierių ir pan. Galite tik aplikuoti visą savo kūrinėlį.

Atlikti užduotėles iš pratybų knygelių: 2 dalis 39 psl. Jas atlikę, susikarpykite 40-tą puslapį ir pasidarykite knygelę. Pvz.: vienas paveikslėlis iš knygutės ir tokio pat dydžio švaraus popieriaus lapas, kuriame reikia kurti pasakojimą. Sakysim: išaušo rytas, atstriksėjo kiškutis ir t.t. Jeigu pasirodys sudėtinga, galima užrašyti tik atskirus žodžius, ką matom knygelės paveikslėliuose. Puslapius reikėtų sunumeruoti. Jeigu turėsite galimybių – puslapius ir susegti.

Likus laisvo laiko, atlikite užduotėles iš antros dalies 42, 43, 44 ir 45 puslapių.

SVEIKŲ, LAIMINGŲ ŠV. VELYKŲ!