Gegužės 4 d. Kodėlčiukai

 

 

Tema: “Per mokslo kalnus”

 

 

 

UŽDAVINIAI :

  • Noriai stebės, tyrinės ir eksperimentuos su įvairiomis medžiagomis, pasitelkdamas pojūčius mokės daryti išvadas;
  • Suvoks, kad aplinką galima pažinti įvairiais būdais: pasitelkus jusles, suvokimą, mąstymą, vaizduotę, savarankiškai suformuluos bandymų ir eksperimentų išvadas;
  • Gebės žodžiuose atpažinti raidę S ir išgirsti garsą s, išvardys visus garsus nesudėtinguose žodžiuose;
  • Atlikdamas klausymo užduotis gebės atpažinti kasdieninės aplinkos, buities garsus, stengsis šiuos garsus apibūdinti savais žodžiais;
  • Naudos sąvokas ir svarbius žodžius: tyrimas, bandymas, mėgintuvėlis, išvada, oras, tornadas, uoslė, lytėjimas, rega, klausa, skonis, pojūčiai, vulkanas.

* POJŪČIAI

* ORAS, VANDUO

* VAIVORYKŠTĖ

* BANDYMAI, STEBĖJIMAI IR IŠVADOS

* RAIDĖ S

 

 

 

 

 

 

 

 

Apžiūrėkime plakatą. (Vaikai pastebės, kad ant kalnų daromi bandymai, tyrimai, vyksta reiškiniai).

Paklauskime:

Ar galime šiuos kalnus pavadinti “mokslo kalnais”?

Kas yra mokslas? (Paprastai sakant, tai – pažinims)

Ar lengva kopti į kalnus? (nelengva, kaip ir atlikti mokslinius tyrimus, daryti atradimus, tačiau tirti visada įdomu).

Pakvieskime vaikus kopti į pirmą kalną (turėtų patys suprasti, kad kops į kalną oro balionu).

Paklauskime vaikų, ką jie žino apie orą? ( nematomas, negirdimas, neturi skonio).

TYRIMAS

Ar oro yra visur?

Paimkime butelį, ar didesnę stiklinę. Pasidarykime nedidelį popieriaus gniužulėlį, įdėkime į gulsčiai laikomo butelio kaklelį ir pabandykime pūsti į butelį.Greičiausiai tai padaryti nepavyks.

Gniužulėlis lėks ne į butelį, o lauk. (pučiant oro slėgis butelyje padidėja, o prieš jo kaklelį sumažėja. Slėgiai stengiasi susilyginti, todėl rutuliukas lyg iššautas lekia lauk.) vaikams tai neaiškinkime, bet jie padarys išvadą, kad oro yra visur, taip pat ir butelyje, nors atrodė kad jis tuščias.

Kitas bandymas, į butelį įkiškime balioną ir užmaukime ant kaklelio, pamėginkime pripūsti. Nepavyks, nes trukdys suspaustas oras.

TYRIMAS Kiek sveria oras?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parašykime žodį ORAS, ištarkime , apibrėžkime raidę S. Tardami žodžius, suraskime garsą s, žodžio pradžioje, viduryje, gale.

Skaitykime žodžius

SI, SIMAS, JUSTAS, RA, RASA, GUSTĖ.

Skaitykime tekstą

RASA SAKO :

  • ORAS YRA NEMATOMAS, BET JO YRA VISUR, JIS SVERIA. SIMAS SUSIDOMI:
  • O KOKS TYRIMAS TAI PARODYS?

Išmokyme skaičiuotę

SKRIDO BITĖ PER SMĖLYNĄ,

RADO ŽYDINTĮ PELYNĄ.

PARAGAVO: “OI, KARTU!”

JUO LAIŽYSI MEDŲ TU!

Nurašykime į lapą skaičiuotę, apibrėžkime visas raides S

APIE VANDENĮ

Koks yra vanduo?

Kokios formos vanduo?

Ar žmogaus kūne yra vandens?

Atsakyk į klausimus ir padaryk išvadas.

Apie vandenį žiūrėkime čia:

Eksperimentai su vandeniu, pabandyk ir tu!

TYRIMAS

Vaikams parodykime dar 1 bandymą – tornadas stiklainyje. Į jį pripilkime % vandens, maždaug šaukštelis indų ploviklio ir šaukštelis acto. Stiklainiį užsukime ir papurtikme, tada pasukime ratu. Susiformuoja į tornadą panašus stulpas. Dar patikslinkime, kas yra tornadas. (Besisukantis oro “stulpas“, susidarantis dėl nevienodos oro temperatūros.)

Žmogus turi 5 pagrindinius pojūčius: uoslę, regą, klausą, lytėjimą, skonį, paklausykime:

ŽAIDIMAS

 Vaikui pasiūlykime sužaisti žaidimą „Nežiūrėk, ką padarysi, o klausyk, ką sakau!“ Šeimos narys sako, pavyzdžiui, paliesk savo nosį “, o pats tuo metu liečia ausį; „Pasistiebk“, o pats tuo metu tupiasi, sako „pakelk ranką“, o pats ištiesia koją į priekį.

Užduotis atlikti vaikams bus nelengva (akys ir ausys turi vykdyti skirtingas komandas) Pabrėžkime akių ir ausų svarbą žmogaus gyvenime.

Plakate ieškokime vietos, kur pasitelkiama rega ir klausa. Plakato 3 dalis (OPA groja sti­klo indais, o PA tyrinėja) .

UOSLĖS UŽDUOTIS

TYRIMAS

3 vienodose dėžutėse (skardinėse) įpilkime truputį kavos, įdėkime praluptą apelsiną ir vanilės ankštį arba bet kokį kitą produktą.Pakvieskime vaiką, jam užriškime akis.
Duokime pauostyti indus, parašykite, kaip sekėsi vaikams.

SKONIO UŽDUOTIS

Pažaiskite šeimoje:užrištomis akimis duokime vaikams vienas kitam įvairaus maisto, atspėkite ką kramtote?

KLAUSYMO UŽDUOTIS

Paleiskime įrašą, o vaikai tegul pabando atspėti kokius garsus girdi. Kas tą garsą galėtų skleisti?

Paklauskime vaikų

Kas yra matęs vaivorykštę?

Kas tai yra? (Užteks pasakyti, kad tai spalvota juosta danguje).

Kokios vaivorykštės spalvos?

Prisiminkime vaivorykštės spalvas, nupieškime vaivorykštę, patikrinkime ar visas spalvas nupiešėme, pažiūrėkime filmuką: https://youtu.be/45Q5xt-rKiE

SUSIKAUPIMO UŽDUOTIS Filmukas apie vaivorykštę

Paprastas būdas pasigaminti savo vaivorykštę:

Į dubenį įpilkite vandens ir užlašinkite lašą skaidraus nagų lako. Jis pasklis ant paviršiaus. Įmerkite į vandenį gabalėlį juodo popieriaus, išimkite jį ir išdžiovinkite. Pakreipę lapą, pamatysite vaivorykštę.

VULKANAS

Apžiūrėkime platatą, raskime dalį su vulkanu. Paimkime plastikinę lėkštę, iš plastilino nulipdykime vulkaną (šulinėlį), papėdę aplipdykime papildomai. Vulkanas turi būti 4-5 cm.aukščio. Nulipdžius reikia įpilti į kraterį pilną šaukštelį sodos ir truputį raudonų ar melsvų maistinių dažų. Tada į vulkaną įlašinkite acto. Stebėkite kaip iš kraterio veržiasi skystis (taip pat krateriu į viršų pakyla lava, o paskui nubėga kalno šlaitais).

 

 

 

 

 

 

 

 

Pabandykite, gal pavyks ir jums!

Atlikime UB užduotis

42-43 (14-15p.), (44-45 (16p.), 46-47 (18p.), 48-49 (19- 20p.)

Rankų mankšta

Pirštais pirštais bar bar bar.

Delnais delnais dar dar dar.

Kumščiais kumščiais dun dun dun,

O alkūnėm bum bum bum.

Rankom rankom klepu klepu,

O kojytėm trepu trepu.

MENINĖ UŽDUOTIS

Piešimas ant pieno

O kad į kalnus kopti nebūtų sunku, reikia pasitreniruoti

Būtinai išgerkite stiklinę vandens!

 

 

 

 

 

 

Jūs tikri šaunuoliai!